جایزه بزرگ ابتکاری دانشگاه مک گیل در دستان مهندس ابراهیم نوروزی

//جایزه بزرگ ابتکاری دانشگاه مک گیل در دستان مهندس ابراهیم نوروزی

جایزه بزرگ ابتکاری دانشگاه مک گیل در دستان مهندس ابراهیم نوروزی

تقدیم جایزه بزرگ ابتکاری به مهندس ابراهیم نوروزی از سوی دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل روز چهاردهم سپتامبر گذشته با اهداء اولین جایزه ابتکاری در سطح ملی و جهانی در رشته علم پایداری را به آقای مهندس ابراهیم نوروزی مدیر آزمایشگاه‌های بخش صنایع عذایی و علوم محیط زیست تقدیم نمود.

دانشمند علوم و مهندسی مواد غذایی سال (تندیس دکتر هدایت) از انجمن علوم و صنایع غذایی ایران برای سال 2019

گفتنی است که مهندس ابراهیم نوروزی چهره موفق و سرشناس جامعه ایرانی و یکی از پیشگامان جامعه ایرانی در شرق کانادا با بیش از 43 سال سابقه تحقیقی، آموزشی و صنعتی موفق به دریافت این لوح تقدیر شد.

ابراهیم نوروزی با سال‌ها تجربه و فعالیت داوطلبانه با اهداف انسانی، اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی با نزدیک و با سوابقی بسیار طولانی در زمینه آزمایشگاهی، تحقیقی و آموزشی موفق به دریافت این لوح تقدیر شد.

مهندس ابراهیم نوروزی

کسب رتبه اول فارغ التحصیلان دبیرستان رهنمای تهران و کل منطقه در سال 1347 و توفیق در چندین رشته تحصیلی از جمله اقتصاد ، دندانپزشکی ، مهندسی شیمی و زبان انگلیسی، نشان از توانمندی بالای ایشان در کسب رتبه ها و مسئولیت هایی دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

علاقه وافر به صنایع غذایی موجب شد که در رشته ی مهندسی صنایع غذایی مشغول به تحصیل شده.

ابراهیم نوروزی درسال 1351 با کسب  رتبه ی اول از دانشگاه علوم صنایع غذایی ایران ( شهید بهشتی ) در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده و پس از پایان خدمت نظام وظیفه با درجه افسری جهت ادامه تحصیل از بین چندین کشور و دانشگاه، کشور کانادا را انتخاب و در سال 1357 با درجه فوق لیسانس در رشته ی مهندسی شیمی و صنایع غذایی از دانشگاه مک گیل با درجه ممتار فارغ التحصیل شد.

پس از چند سال فعالیت در صنعت، اقدام به تاسیس یک شرکت مهندسی مشاور نموده و بعد از چندین سال فعالیت در این شرکت، در سال 1365 به کادر علمی و فنی دانشکده کشاورزی و محیط زیست دانشگاه مک گیل ملحق شد.

و هم اکنون به عنوان مدیر آزمایشگاه های آموزشی بخش صنایع غذایی و مشاور امور بهداشت و ایمنی مشغول بکار هستند.

از دیگر افتخارات ابراهیم نوروزی را می توان به عضویت در بیش از دوازده انجمن ملی و بین المللی علمی و چندین نظام علمی از قبیل سازمان شیمیدانان کبک ، نظام بهداشت و ایمنی کانادا اشاره کرد.

بیش از بیست سال است که ریاست بخش استان کبک نظام بهداست و ایمین کانادا را بر عهده دارند.

همچنین ایشان به عنوان اولین عضو رسمی ایرانی در نظام بین المللی دانشمندان علوم غذایی امریکا  حضور دارند. در سال 1392 پس از هفتادمین سال تأسیس این سازمان، بزرگداشت افتتاح این نظام در شیکاگو از طرف دانشگاه مک گیل شرکت داشتند.

از فعالیتهای تحقیقاتی و علمی ایشان می توان به نگارش بیش  از یکصد مقاله و گزارشات علمی و صنعتی اشاره کرد، و هم اکنون در حال تدوین کتابی در زمینه مدیریت و مهندسی بهداشت و ایمنی محیط زیست و کار می باشند.

ابراهیم نوروزی در ایران ، کانادا و سایر صحنه ها بین المللی موفق به دریافت جوایز مهمی شده اند که می توان فقط  به10  مورد زیر اشاره کرد :

  1. جایزه ملی نظام بهداشت و ایمنی کانادا ، 2005کانادا
  2. جایزه ملی نخبگان خارج از کشور2010 و 2011 ایران
  3. جایزه اولّین سفیر ایمنی دانشگاه 2012  مک گیل
  4. اولین ایرانی دریافت کننده گواهی تبریک کادر فنی از ریاست دانشگاه2014 مک گیل
  5. دریافت گواهی مخصوص از طرف نخست وزیر کانادا جناب جاستین تردو 2016
  6. Recipient of the inaugural 1st “Sustainability Labs Award” from among more than 1,000 laboratories from 40 departments, center and faculties in McGill University. The first of its kind in Canada. September 14th, 2018.
  7. European Occupational Health & Safety Award. All Global Media. UK. 2017.
  8. McGill University staff candidate nominee for Public Service Alliance of Canada Health & Safety Competition, 2017.
  9. Inaugural Sustainable Labs Award. McGill University, Canada September 2018. The 1st of its kind in Canada & internationally with competition among 1,000 labs in 40 department& faculties
  10. Iranian Food Science & Technology Association (IFSTA), Dr. Hedayat “Food Scientist of the Year Award” for 2019.

ابراهیم نوروزی هستم. از سال 1975 در مونترال اقامت دارد و از دانشگاه مک گیل فارغ‌‌التحصیل شده‌است.

وی فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد مهندسی صنایع غذایی از دانشگاه مک‌گیل و چهل سال است که سابقه فعالیت در صنایع غذایی، دارویی، لوازم آرایشی و محیط زیستی دارد.

از سال 1987 بعنوان مشاور ارشد OHS و  آزمایشگاه‌های آموزشی مشغول فعالیت شده‌است. علاوه بر این او جزء اعضای هیات مدیره و تیم اجرایی مراکز علمی و سازمانی است از جمله در سازمان Chairing Quebec Board of Canadian Registered Safety Professional Organization حدود 25 سال سابقه همکاری دارد.

 

توسط |2018-10-24T17:04:17+03:30اکتبر 24th, 2018|اخبار|بدون دیدگاه

درباره نویسنده: